poniedziałek, 29 sierpnia 2016

LIEBSTER BLOG AWARD

Po raz pierwszy otrzymałam nominację do Liebster Blog Award i ogromnie się cieszę i dziękuję Patrycji z Czytelni Patrycji :) Powiem szczerze, że ostatnio mój blog jakby przyhamował. Miałam trochę mniej czasu, ale i też zainteresowanie moim blogiem spadło. A tu taka niespodzianka!

Odpowiedzi na pytania:

  1. Inspirowana książką Klaudii Kopiasz "Zapach szczęścia". Jaki jest Twój zapach szczęścia?
 Mój zapach szczęścia to moje otoczenie, mój ogród, sad. Wychodzę za dom i czuję te wszystkie kwiaty, które w tym roku wprost szaleją. W tej chwili odurza mnie zapach świeżych gruszek :)
2. Jakie trzy książki schowałabyś/schowałbyś do kapsuły czasu, aby mieć pewność, że będą dostępne dla przyszłych pokoleń?

"Zbrodnia i kara"
"Ania z Zielonego Wzgórza"
" Jeden dzień"

3.  Jaka jest Twoja definicja słowa <książka>?

Książka- substytut przyjaciela, który jest lekarstwem na każdą złą chwilę w Twoim życiu.

4. Co najczęściej powoduje, że sięgasz po daną książkę? Ilość pozytywnych opinii, ładna okładka, ciekawy opis, czy może coś jeszcze innego?

Czasami zwracam uwagę na okładkę, ale czytam też opisy z tyłu i wtedy dopiero podejmuję decyzję. Rzadko kiedy sugeruje się ilością zachwalających opinii bo często zdarza się, że te opinie są przekolorowane...W mojej bibliotece znają już mój gust literacki i zawsze czeka na mnie stosik :)

5. Wkrótce przyjdzie jesień. Jaka będzie Twoja książkowa propozycja na jesienną depresję?

Ot chociażby "Awaria małżeńska" niesamowitego duetu N. Socha i M. Witkiewicz :)

6.  Przy czytaniu jakiej książki ostatnio zarwałaś/zarwałaś noc?

"Nie dla ciebie" Beata Worobiec


7.  Wyobraź sobie restaurację, która zamiast tradycyjnych dań podaje książki. Jaka byłaby Twoja propozycja do książkowej karty dań? Jaki miałaby smak (słodki, gorzki, ostry ...)?


Deser, który początkowo jest jak lekka pianka z białek- smak delikatny, przeradzający się we wszechogarniającą słodycz, aby ostatnia łyżeczka zaskoczyła nas kwaskowym posmakiem.


8.  Ile mniej więcej tygodniowo czasu poświęcasz na czytanie?

Ostatnio troszkę mniej (nowe obowiązki zawodowe), ale staram się czytać rano i wieczorem przynajmniej te 2 godziny dziennie. Od dłuższego już czasu moje minimum to dwie przeczytane książki tygodniowo, ale miesięcznie i tak wychodzi w granicach 10-12 sztuk.


9.  Jakimi cechami musi odznaczać się książka, abyś mogła/mógł polecić ją innym?

Intrygować już od pierwszej strony, a nie irytować jak to się często zdarza. Jeśli podczas czytania zaczynam wyobrażać sobie dokładnie historię w niej przedstawioną, widzę bohaterów, ba nawet przedmioty to taka książka na pewno jest godna polecenia.


10. Jaka książka przeczytana w tym roku jest według Ciebie jak dotąd najlepsza?

Zdecydowanie "Wszystkie jasne miejsca" obok tej książki nie można przejść obojętnie. Fincha można kochać i nienawidzić jednocześnie.

11.  Czy jest coś, czego z całą pewnością nie masz ochoty przeczytać? Dlaczego? Bardziej chodzi mi o gatunek literacki.

Erotyczny science fiction ;) Nie przepadam też za romansami historycznymi. Nie lubię fantastyki, wyjątkiem u mnie była seria Niezgodna, która i tak trochę mnie rozczarowała. A romanse historyczne no cóż, moim zdaniem w każdym z nich jest to samo...



Oto moje odpowiedzi. Teraz ja wyruszam w poszukiwanie interesujących blogów :)  Niebawem powrócę :D 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz